Friday, November 8, 2013

Ho Chi Minh: Of Vietnamese Food that I missed ...

Early May this year, we all berpeluang melawat bandaraya Vietnam iaitu Ho Chi Minh atau nama lamanya Saigon City. I belum blog lg pasal my trip ke sana sebab itu mood xde mariii ... hihi. Sekarang, tgh rajin dan kurang busy, boleh la nak share. Biar I started off with cerita the Vietnamese food yg I have fallen for ...

Antara sebab kami menjejakkan kaki to this part of Vietnam: antara destinasi asia yg popular utk dikunjungi  dan keterujaan I bila membaca blog cik mulan, pengalamannya bermastautin lama di sana, the food that she missed. Adding to all that, my addiction and love for coffee buat I teringin sangat-sangat nak merasa the true Vietnamese Iced Coffee.  

Got to go ..., leave you with the list of food that I really enjoyed during my 4d3n stay there.

Watching the Barefoot Friends in Vietnam made me craves for all these food again ... and it's just hard to find  a really good one here ... Tengok Ho Dong makan tu, huhu ... nangis akak ... telan air liur je lah. 


Vietnamese Beef Soup Noodle / Pho' (pronounced as Fa)


Vietnamese Sandwich / Banh Mi (pronounced as Bun Mee)


Vietnamese Iced Coffee / Cafe Sua Da



My everyday dose masa kat HCM, with every meals ... me yg selalu minum hot coffee rather than the cold ones pon boleh ketagihh ... no wonder mulan suka sgt2.

** x sempat nak rasa Vietnamese Spring Roll as the Halal shop that selling it was closed during my visit. I bet it's also damn good! ;)

No comments:

Post a Comment

Soft Pandan Marble Cake ... lembut dan sedap sangat

Yeayy ... Seronoknya ... akhirnya jumpa resepi butter cake yang lembut sangat tanpa perlu guna ovalette. Alhamdulillah. Thanks Mamafa...